Roswell - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Roswell - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Roswell

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

14 Maart 2016 | Verenigde Staten, Roswell

De afgelopen dagen zijn we in het Palo Duro State Park verbleven, een prachtig mooie kloof van 120mile lang. Heel apart als je daar aankomt, want alles is zo vlak als het maar zijn kan en ineens heb je een grote kloof in de aarde....
We hebben overnacht op een campground in de kloof en geloof me, dat was prachtig wakker worden! ( en verblijven ook natuurlijk!)
Het weer was prima en we zijn ook goed verbrand, om eerlijk te zijn hadden we er niet op gerekend dat we zulk mooi weer zouden krijgen deze reis en hadden dus geen ook zonnebrand bij ons.
We hebben daar gehiked (plm 20km), gefietst en ook nog paardgereden in western style, helemaal leuk! Het paardrijden was mijn verjaardagscadeautje, hoe zo'n gaaf cadeau kan je krijgen!
Bij het paardrijden waren ook een aantal kinderen van de Amish of andere mormonen of iets met allemaal lange jurken. We vroegen ons af hoe je in vredesnaam te paard komt met een jurk.....Nou, hophop, de jurk gaat omhoog en daaronder zit gewoon een Ninjaturtles pyamabroek dus probleem opgelost....Gezichtje met vreugdetranen
Op de campground hebben we ook nog Kelly en Collin ontmoet, 2 gepensioneerde Amerikanen met 3 honden, dus dan is een praatje zo gemaakt als hondeneigenaren...! Zij zijn in het trotse bezit van een "fifth wheel", een aanhanger die wij alleen kennen van kermisklanten. Een fifth wheel is een fullsize aanhanger die je aan kan koppelen in de bak van een pick up (zou Robert dus ook kunnen) en zo heb je dus altijd een "losse" auto bij je. We werden uitgenodigd om binnen te kijken bij ze en dan word je wel even stil...... Zoooooo groot en zo vreselijk mooi..... Ze hadden zelfs een kookeiland en wel 5 (!!!!) slide outs!!! Echt, prachtig en wat een rijk bezit zeg!
Vanmorgen vroeg hoorde ik buiten dieren (coyotes?) huilen, heel gaaf om te horen! Ik had nog even het goede idee om Robert wakker te maken, maar tegen de tijd dat hij wakker zou zijn, waren die beesten al lang klaar met huilen, dus zelf maar even liggen genieten van het toch wel bijzondere geluid....Vervolgens dachten we dat we om 8.00 uur wakker waren (gaf de telefoon aan) maar mijn horloge zei 7.00 uur...Huh????? En ik had toch echt niet mn horloge teruggedraaid..... Dus zelf maar verzonnen dat de zomertijd hier dit weekend in was gegaan, want onderweg gaven de klokken die we tegenkwamen de tijd aan die de telefoon ook aangaf.
Om het makkelijk te maken, zijn we ook nog door een tijdsgrens gegaan, dus moest de klok weer een uur terug.... Lang verhaal kort, we zijn nu in de staat New Mexico en het tijdsverschil met NL is -8 uur.
New Mexico is een staat waar je niks, maar dan ook niks tegenkomt. In het begin kom je nog langs wat grote graansilo's en koeien slachterijen maar daarna.....NIKS.....helemaal NIKS...... Alleen maar prairie en af en toe wat koeien.
We verblijven op een rvpark in Roswell en tussen het laatste dorpje en Roswell ligt zeker 70 mile....in de tussentijd NIKS.....
De reden dat we op een rvpark staan en niet in een State Park, is dat we goed funtionerend internet nodig hebben om bepaalde toeristische plekken te kunnen reserveren (zoals Death Valley en Las Vegas) en om een wasje te draaien. We hebben in Las Vegas "iets" gereserveerd waarvan we niet helemaal zeker weten wat het is, maar het doet ons voorkomen dat we ergens naar binnen moeten rijden ofzo met de camperT.... We gaan het beleven!
We waren rond het middaguur in Roswell en zijn op de fiets naar het centrum gegaan ( wel een beetje laverend tussen het verkeer door want fietsen? Nee hoor, daar doen ze hier niet aan want daar word je moe van) waar we een superleuk maar kitscherig museum(pje) hebben bezocht over uiteraard DE ufo.... Na nog wat gewinkeld te hebben weer terug naar het rvpark en daar lekker buiten in het zonnetje de reis verder bekeken en waar nodig gereserveerd.
Trouwens prima weer hier, het is nu 22.00uur geweest en nog steeds in korte broek!
Morgen reizen we verder naar Datil waar we op een campground verblijven waar geen faciliteiten zijn, dus morgenochtend moeten we de tanks met grijs en zwart water legen en zorgen dat de tank met schoon water is gevuld, zo kunnen we morgen ons zelf voorzien van alles wat we nodig hebben. Grijs water is het afvalwater van de afwas, douchen (wat we pas 1x in de camper hebben gedaan en verder op de campsite doen, mooie grote douches ,dus waarom pielen in de camperT) en al het water wat je verder gebruikt, behalve het toilet. Het zwarte water is afkomstig van het toilet.
Het wordt een korte trip, dus morgenochtend op tijd weg zodat we 's middags weer lekker kunnen genieten!
We zien trouwens iedere dag nog wel ergens een medereiziger van RoadBear voorbijkomen, erg leuk....! Het is voor ons de eerste keer dat we met een camper reizen, maar zéker voor herhaling vatbaar! Eigenlijk wijst alles wel een beetje voor zich wat de camper betreft.
Op naar de volgende plek!

• 14 Maart 2016 - 09:11

Pa En Ma:

Wat een avontuur , kon me niets voorstellen ,ufo's ? Maar is dus een soort Efteling

• 14 Maart 2016 - 13:24

Elly (michelly Van De Bus):

Kijk, dat is nog eens een verjaardagscadeau!
    Als ik nu weer een Amish-dame voorbij zie komen moet ik natuurlijk meteen aan die ninjaturtle-pyjama denken hahah.
    Veel plezier verder,'
    Groet Michel en Elly

• 15 Maart 2016 - 18:26

Anneke:

Dit wordt een reis om nooit te vergeten en om van te genieten dat doe je misschien maar een keer groetjes Anneke