Van Grand Canyon naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

19 Maart 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdagochtend zijn we vanuit de Grand Canyon vetrokken richting Las Vegas. We zaten om 8.00uur al in de auto hoewel dit niet helemaal de bedoeling was….. Op het moment dat we wakker werden, heb ik op mijn telefoon gekeken hoe laat het was ….8.00uur, mooie tijd om op te staan. Bij nadere inspectie op mijn horloge en op Robert zn telefoon bleek het pas 7.00uur te zijn. Door het gedoe met het welles/nietes met de zomertijd, liepen onze telefoons niet meer helemaal lekker wat tijd betreft…… Maar we gingen in ieder geval lekker op tijd weg na een koude nacht. De mensen die in een tentje hadden overnacht, stonden om 7.30uur al weer hun vuurtjes op te stoken om weer een beetje warmte in hun lijf te krijgen….

Onderweg naar Las Vegas veranderde de begroeiing al snel en stonden er nog maar bijzonder weinig struiken en bomen. Ook werd het al vlot een heel stuk warmer. Dus korte broek aan weer verder. Vlak voor de staatsgrens van Arizona met Nevada zijn we langs de Hooverdam gekomen waar we uiteraard ook gekeken hebben. Voordat je toegang krijgt tot de dam, krijg je bezoek van 2 beveiligingsbeambten. De een komt bij je binnen kijken en de ander loopt een rondje om de auto samen met de bestuurder. De bestuurder moet alle opbergluiken van de camper openen om te laten zien dat je niet iets van explosieven of wapens of iets dergelijks bij je hebt.
Diegene die bij je binnen komt, komt naar mijn idee gewoon even koekeloeren, want hij deed niet veel behalve een opmerking maken over de wijn die we hadden staan….
Afijn, we konden zonder problemen doorrijden naar de dam en die is zoooo groot, echt enorm! Je rijdt met je auto over de dam en wordt dan als RV doorgestuurd naar een parkeerplaats die heel ver weg is en heel hoog ligt…. Pure discriminatie! Maar het was prima weer om een stukje te lopen, dus geen probleem!
Na een half uurtje zijn we weer terug gegaan naar de auto om een stukje terug te rijden en daar naar een brug te rijden die een stuk hoger ligt dan de dam en een goed uitzicht biedt over zowel de Hoover Dam als de Colorado River. Prachtig!
Weer verder met onze reis en inmiddels de 8e staat binnengereden, te weten Nevada.
Nevada ligt weer in een andere tijdszone, te weten -9 uur met Nederland. Maarrrrrrrrr……en daar gaaaaan we weer……. Nevada doet WEL weer mee met de zomertijd, dus we zouden 1 uur terug moeten gaan vanwege de tijdszone en 1 uur vooruit vanwege de zomertijd, oftewel de tijd bleef gelijk met die van Arizona.
Nu zijn we gelukkig van dat tijdgedoe af, want het is behoorlijk verwarrend!
Vanaf de Hooverdam rijd je eigenlijk zo de voorsteden van Las Vegas binnen en binnen no-time zie je de grote hotels van Las Vegas al liggen. Je kan je dan niet voorstellen dat Las Vegas “de weilanden” betekent……
We hadden geboekt op het enige RVPark aan de strip, te weten RVPark CircusCircus. Nou, dat was het ook, een circus! We zijn ongeveer 3 kwartier bezig geweest met inchecken, wat een toestand zeg!
Maar uiteindelijk hadden we toch een plekje op de mooiste camping tot nu toe…. Het RVPark bestond uit een hele grote plaat asfalt en 2 bomen en dat was het. Oh ja, ze hadden ook nog een hindernisbaan voor honden, ook heel belangrijk!
We zijn eigenlijk meteen op de fiets gestapt om de Strip op te gaan, wat een cultuurshock was dat zeg! Je weet echt niet wat je ziet, je komt ogen en oren te kort! Alles maakt geluid, knippert, beweegt en draait!
Daarbij was het ook nog eens zaterdagavond en het begin van Spring Break, dus lekker druk! We hebben veel bekeken en uiteraard ook wat gegokt, maar het geluk was niet aan onze zijde, helaas…. Na nog even de show van de bekende Bellagio fonteinen te hebben bekeken, zijn we weer afgetaaid naar onze camperT om een paar uurtjes de binnenkant van onze ogen te bekijken. Helaas verliep dit iets anders…. Je moet weten dat aan de rand van ons RVPark een grote parkeergarage lag. Amerikanen vergeten schijnbaar altijd waar hun auto staat en laten dan even hun alarm afgaan zodat ze weten welke kant ze op moeten lopen. Iedere 10 minuten ging er dus zo’n beetje een alarm af. Daarnaast wakker geweest ( en gelegen ) van autoradio’s, helikopters, vliegtuigen, gillende meiden, toeterende treinen, airco units en verzin het maar van wat nog meer…. Van pure armoe maar stukjes wc papier in mn oren gepropt, maar dat werkte ook niet echt.
De 2e dag in Vegas hebben we ons uitermate goed vermaakt in de shoppingmall en ( bijna ) alles gekocht wat we op ons lijstje hadden staan.
We zijn op de fiets naar oud Las Vegas gegaan, Fremont Street. Dit gedeelte vonden wij persoonlijk leuker dan de grote hotels en casino’s. Daar zijn we ook weer allerlei bijzondere dingen tegen gekomen die alleen maar mogelijk zijn in Las Vegas. Zo mag je bijvoorbeeld binnen in de casino’s roken, terwijl volgens ons de US het land is waar ze het moeilijkst doen over roken, zelfs buiten in de Disney parken mag je niet roken….
Ook hebben we nog een bruidspaar gezien die gingen trouwen in zo’n klein kapelletje, compleet met plastic bruidsboeket, geweldig!
Uiteraard hebben we onderweg Elvis ook nog gezien en tal van semi naakte mannen en vrouwen waarmee je tegen betaling op de foto kon.
We hebben uitgebreid staan kijken bij de Stratosphere Tower, een immens hoge toren waar boven op ook nog eens de Poliep ronddraait en je dus weet ik het hoeveel meter boven de grond zweeft… Wat een engerds!
Wat ons wel opviel, is dat er enorm veel zwervers en bedelaars rondliepen. Er was zelfs een bedelaar die een bordje bij zich had dat hij een Vietnam veteraan was, maar volgens ons was de beste jongen nog geen 20 jaar oud, dus dat was wel heel knap!
Een tijd geleden hebben we het programma “Opgelicht in het buitenland” gezien en dat ging toevallig over Las Vegas waar dit soort praktijken aan het licht kwamen…. Zegt wel genoeg dus…..
Na nog even ons geluk beproeft te hebben in het casino, lekker onder de wol gekropen, ditmaal met watjes in mn oren en dat ging prima!

• 24 Maart 2016 - 17:27

Marjo:

He Ellen heb je nog wat gewonnen bij de gokkast. Of moest je ook speciale munten gebruiken zoals wij hadden in het casino van Tenerife?;-))