Van Las Vegas naar Death Valley en door... - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Van Las Vegas naar Death Valley en door... - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas naar Death Valley en door...

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

21 Maart 2016 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Maandagochtend na een betere nachtrust vertrokken naar Death Valley, California, onze 9e en laatste staat.
We hadden al berichtjes gekregen dat in de Nederlandse kranten vermeld werd dat Death Valley in bloei zou staan. Nou, dat was dus ook zo! Zo leuk al die gele en witte bloemetjes! Tijdens het afdalen naar de vallei werden die bloemetjes wel steeds minder en uiteindelijk was er niks meer…geen bloemetjes, maar ook geen struikjes, gewoon NIKS!
Er wordt gesuggereerd dat de maanlanding gefilmd is in Death Valley in plaats van op de maan, nou, ik kan me er iets bij voorstellen! Wat een kale bedoeling is het daar zeg, dat kan je eigenlijk niet onder woorden brengen.
Het was er rond de 30 graden Celsius en dat is volgens mij voor Death Valley niet echt bijzonder hoog. We konden ons zeer levendig voorstellen hoe het daar in juli of augustus zou moeten wezen en ik geloof dat je daar dan echt niet wilt zijn!
Het was de bedoeling om een nachtje in Death Valley te overnachten, maar we waren er al om 1uur en hadden het eigenlijk wel gezien, er is daar niet echt veel te beleven.
Na een kort beraad besloten om verder te rijden en naar een camping te gaan in de buurt van Lake Isabella.
Onderweg in Death Valley begon het enorm hard te waaien waardoor Robert wederom bijna met 4 handen aan het stuur moest zitten om de camperT in bedwang te houden! In de tussentijd nog uitgestapt om foto’s te maken, maar dit was bijna onmogelijk! Je benen werden gezandstraald en de adem werd je benomen, maar wat was het gaaf! Door de harde wind waren er hele bijzondere wolken te zien, ik bleef foto’s maken!
Als je weer de vallei uitrijdt naar boven, staan er borden dat je de airco van je auto uit moet zetten om oververhitting van je motor te voorkomen. Zo gezegd, zo gedaan.
Het is echt een hele lange klim die je moet maken met een hoge buitentemperatuur en de motor maakt behoorlijk wat overuurtjes! Op een gegeven moment deed de camper niks meer en gingen we niet meer vooruit! OH JEE!!!!!! Bleek dus dat de auto automatisch de cruisecontrol had uitgezet, waarschijnlijk om oververhitting te voorkomen……Een hele aparte ervaring zeg maar….
De camping bij Lake Isabella was een schot in de roos! Wat een ontzettend leuk ingerichte camping, tussen alle plekken houten palen met oude westernzadels, hoofdstellen, cowboylaarzen, potten en pannen! In de toiletten en douches was alles behangen met dennentakken en grote dennenappels, zo leuk!
We hebben in de bar wat gedronken een lekkere pizza besteld en tijdens het wachten op onze pizza een ander Nederlands stel ontmoet die ook een nieuwe camper weg brachten vanuit Chicago, maar dan voor GoAmerica. Zij waren niet echt te spreken over GoAmerika, want op het moment dat mevrouw de kraan opendraaide, hoorde ze wel het water stromen, maar ze zag het niet… Bleek dat de kraan niet aangesloten was maar dat het water zo het kastje inliep! Dat is ook wat…. Dan hebben wij eigenlijk niks te klagen, buiten dat onze buitenlamp het niet doet.
Zij hadden wel alles nagelnieuw in hun camper, dat hadden wij dan weer niet…. Bepaalde dingen bij ons waren wel nieuw ( molton, onderlaken, broodrooster, kussens, kussenslopen, borden, glazen, bestek ) maar sommige artikelen waren ook al gebruikt ( dekbedhoes, pannen en sommige handdoeken )
Verder vonden zij hun camper kwalitatief een beetje “wippiewappie” en dat vinden wij ook. Over bepaalde dingen is gewoon echt niet nagedacht. Zo hebben we vouwgordijnen die in de slaapkamer al niet goed werken omdat het weer aan een ander gordijn blijft hangen. Buiten dat, het zit allemaal met dunne touwtjes in elkaar, dus ik heb het idee dat die touwtjes na een jaar allemaal om zeep zijn….
Ook hebben we een of ander doek om de cabine af te sluiten van het woongedeelte, hoe dat nou in elkaar steekt weten we echt niet, ik zal een foto toevoegen, dan kan je zelf oordelen….