Van Lake Isabella naar Flat Pine Lake - Reisverslag uit Sanger, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Van Lake Isabella naar Flat Pine Lake - Reisverslag uit Sanger, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Van Lake Isabella naar Flat Pine Lake

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

22 Maart 2016 | Verenigde Staten, Sanger

Na een prima nacht met wel heeeel veel harde wind zijn we ’s morgens vertrokken naar Flat Pine Lake State Park.

Ook eindelijk weer de kans om tegen normaal tarief te tanken. Zijn we in Chicago vertrokken met een benzineprijs van $1,65 per gallon ( 3,8 liter ) , hebben we het in Death Valley voorbij zien komen voor $3,27 per gallon en uiteindelijk zelfs voor $4,48 per gallon! Maar ja, als je benzinelampje gaat branden, ben je maar wat blij dat je uberhaupt kan tanken toch??? Even na Lake Isabella hebben we de boel afgetankt tegen een normaal tarief en konden we weer volop mijlen gaan maken.
Ter hoogte van Bakersfield hebben we voor de verandering weer eens een WalMart opgezocht. Er moest het nodige aan etenswaar ingeslagen worden. De komende dagen zitten we wederom voornamelijk in State of National Parks en daar is meestal geen restaurant om te eten.
Omdat we intussen al het gedoe met de wifi zat waren (ieder rvpark biedt het gratis aan, maar vaak werkt het niet of maar halfbakken) hadden we besloten om een mobiele hotspot oftwel mifi aan te schaffen. Zo gezegd, zo gedaan en onderweg al even met moeders op messenger gezeten met de belofte dat ze weer verder zou kunnen lezen op het reisverslag omdat ik dat vanavond zou gaan plaatsen……
Nou wil het feit dat we op een prachtig mooie campground staan bij Pine Flat Lake, vlak naast het Sequoia State Park. Het ligt behoorlijk afgelegen en je raadt het al: uberhaupt geen bereik, dus einde verhaal. Hebben we eindelijk onze hotspot met voldoende data-tegoed heeft dat ding hier geen ontvangst; hebben wij weer. Daarentegen staan we wel op een prachtig mooie plek en dat is eigenlijk veel meer waard!
Momenteel staan we dus in Flat Pine Lake State Park waar het heerlijk rustig is. Het zonnetje schijnt, de wind ruist door de bomen, het beddengoed hangt buiten lekker te luchten en we zijn samen….. Wat wil een mens nog meer?
Na het eten gaan we nog een filmpje kijken op de iPad, want veel ander vertier is er hier niet.
Het was de bedoeling om morgen door te rijden naar het Yosemite Park maar het zuidelijke deel is afgesloten wegens renovatiewerkzaamheden en in het noordelijke deel ligt sneeuw….. En dat gaan we dus niet opzoeken!
De planning is nu omgegooid en we gaan naar het Calaveras Big Trees State Park. Het schijnt dat daar meer Sequoia bomen staan dan in het Sequoia State Park, dus we gaan het beleven!
In het Calaveras zullen we waarschijnlijk wederom niet veel bereik hebben, dus zodra we morgen weer in de bewoonde wereld zijn, zullen we onze hotspot gaan gebruiken en de verslagen inclusief de foto’s gaan posten.
Tot later!