SF en de trip naar Oceano - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu SF en de trip naar Oceano - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

SF en de trip naar Oceano

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

28 Maart 2016 | Verenigde Staten, Oceano

Op onze 2e volle dag in San Fransisco zijn we eerst maar eens op zoek gegaan naar een parkeerplaats waar “oversized vehicles” toe gelaten worden. We wisten wel waar we moesten zijn, maar daar zagen we alleen maar parkeervakken voor bussen…. Dus even een stukje de haven in gereden en daar onze RV geparkeerd achter een vrachtwagentje, mooi uit het zicht van een eventuele vervelende parkeerwacht.
Weer op de fietsies ( met nu echt een immense zadelpijn…) naar de pier waar de ferrie naar Alactraz zou vertrekken. We waren ruim op tijd, dus heerlijk in de zon mensen zitten kijken, dat blijft altijd leuk!
De vaart naar Alacatraz duurt maar een kwartiertje, dus dat valt enorm mee. Op het eiland zelf kan je een audiotour doen ( gesproken rondleiding via een soort van walkman met een hoofdtelefoon ) die sinds kort ook in het Nederlands is, dus dat is extra leuk!
Na de rondleiding nog wat rondgezwalkt en foto’s gemaakt ( prachtige locatie om foto’s te maken van de Golden Gate Bridge en SF ) en met de boot weer terug.
Daarna naar Chinatown geweest, een Chinese buurt in SF. Het was zondag wat inhield dat in de parkjes veel Chinezen bij elkaar waren om te zingen, dansen, kaarten en te ontspannen. Een hele bijzondere ervaring! Ook nog even rondgeneusd in Union Square waar de duurdere winkels zich bevinden.
Uiteindelijk weer terug naar Chinatown om daar een hapje te eten, heerlijk gegeten!
Ook fijn om te zien dat na afloop de camperT er nog stond en we geen bekeuring hadden….

Maandagochtend om 6.00uur opgestaan en om 6.45uur vertrokken uit het vreselijke oord dat RVPark Candlestick heet om onze reis te vervolgen naar Oceano. We hadden een walvisvaart geboekt om 10.00uur in Monterey en wilden daar dus op tijd zijn.
Onderweg al flink ( lees: wel echt heel hard ) wat wind, dus het kostte weer heel wat moeite om onze windvanger in bedwang te houden.
We waren rond 9.00uur in Monterey, dus mooi op tijd. Nog effe wat extra kleding aangetrokken, want het was wel heeeeeel erg frisjes. Staat de parkeerwacht aan de deur te kloppen…..Onze rv was te groot voor deze parkeerplaats en of we maar wilde verkassen naar een andere parkeerplaats… Hij zei dat omdat hij ons een bekeuring wilde besparen, dus dat was dan wel weer heel aardig.
Inmiddels was ik ( Ellen ) 7 lagen kleding verder en had het lekker warm…. Zelfs de handschoenen ontbraken niet!
De wind trotserend bereikten we het “Whalewatch” kantoor om daar er achter te komen dat de tochten over de hele dag gecancelled waren vanwege de harde wind die in de middag nog meer zou toe nemen… Jammer, jammer, jammer, maar dat is de natuur…… Het is ook zo wat als je overboord zou slaan… :0)
Dus lekker op tijd onze rit voort kunnen zetten via de “Big Sur”, een echt waanzinnig mooie route via de westkust van Californie van 86 mile lang. Op die route heb je dus echt bijna niks, je kan je daar misschien iets bij voorstellen als ik je vertel dat er in dat hele gebied maar 1500 mensen wonen…. Uiteraard hadden wij niet genoeg benzine en moesten we tanken bij 1 van de 3 pompen die langs de route liggen voor een zeer onaangenaam bedrag…. Maar liever dat dan zonder brandstof te komen staan, want bereik met je telefoon had je daar ook niet.
Halverwege stond ineens het verkeer stil, maar dan ook echt stil. Bleek dat er verderop een stroomkabel naar beneden was gevallen en die moest eerst gefixed worden. 3 Kwartier stil gestaan….
Weer verder met onze reis en onderweg langs een plek gekomen waar enorm veel zeeolifanten lagen. Uiteraard gestopt en een tijd staan kijken. Wat een grappige beesten, ze doen ons enorm veel denken aan onze lieve hond Stuiter, ze kunnen net zo lui en tevreden in het zonnetje liggen als hij!
Uiteindelijk weer aangekomen bij het RVPark en we staan op een plek vlak bij de Atlantische Oceaan, maar tussen de zee en ons liggen echt enorme hoge duinen, net of je in Marokko bent! Je kan ze al van heel ver zien liggen als je aan komt rijden over Highway 1. We hebben wat rondgelopen in de duinen, maar dat waren behoorlijke klimmen en uiteindelijk een kuub zand in je schoenen!
Ook nog fantastisch gegeten bij een diner in een oud treinstel en helemaal rock & roll ingericht, geweldig!

Morgen gaan we verder met onze laatste trip, te weten naar Malibu. Daar hebben we morgenmiddag en overmorgen nog de hele dag voor ons zelf en dan moeten we ons klaar gaan maken voor vertrek.
Donderdagochtend moeten we voor 10.00uur de camper in leveren en worden dan naar het hotel in Los Angeles gebracht. De rest van de dag staat nog open, afhankelijk van wat we woensdag gaan doen en bekeken hebben. We hebben in principe nog de hele middag en avond voor onszelf voordat we vrijdag weer naar huis zullen vliegen, dus we zien het wel, er is tenslotte genoeg te beleven in LA!
Maar eerst nog genieten!

• 29 Maart 2016 - 11:07

Marjo:

Nog heel veel plezier de laatste dagen. Gaat nu wel heel snel. Groetjes van ons en poot van jullie eigen zee olifantje Stuiter ;-))

• 30 Maart 2016 - 17:50

Anneke:

geniet nog van de laatste dag en een goede terug reis groetjes

• 11 April 2016 - 22:35

Elly Van De Bus:

Ik dacht dat ik alle verslagjes gelezen had maar deze heb ik dus gemist. Wat jammer dat het whale watchen niet doorging. Da's misschien een goed excuus om nog eens terug te komen hahah.
    Alweer gewend aan het dagelijkse leven hier?
    Gr, Elly (michelly)