Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Malibu Beach

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

30 Maart 2016 | Verenigde Staten, Malibu Beach

We staan hier in Malibu op een geweldig mooie plek met uitzicht op de Atlantische Oceaan, hoe mooi wil je het hebben!
Malibu is een smalle, maar vrij lange plaats. Als je zuidwaarts rijdt, heb je aan je linkerhand vrijwel direct gebergte en aan je rechterhand soms een stukje strand en soms een rij huizen. Die huizen staan dan met hun voorkant direct op het strand, wat een luxe! De stranden zijn hier wel heel smal met hier en daar rotsen.
Gistermiddag zijn we op pad geweest om onze fietsies en fietsendrager te verpieren. Dit wilden we in aanvang doen bij een pawnshop, ( een pandjeshuis) dus zo gezegd, zo gedaan. De dichtstbijzijnde pawnshop zou 16 mijl verderop moeten zitten, dus daar zou onze beoogde winst vandaan moeten komen, maar het ging uiteindelijk naar de benzine!
Maar maakt niet uit, we hadden een hoop lol gehad van de fietsen, dus op pad er mee. Uiteindelijk konden we de pawnshop niet vinden, dus waren we gestopt bij een fietsenwinkel en daar gevraagd of ze interesse hadden om onze fietsen over te nemen. Zij kochten helaas nooit fietsen in, maar vertelde ons wel dat we de fietsen konden inleveren bij het kantoor van de sheriff en deze er voor zou zorgen dat de fietsen bij een goed doel terecht zouden komen. Dus op naar het politiebureau 5 mijl verderop om de fietsen in te leveren maar zij wisten van niks…. Na een tijdje met de sheriff te hebben staan praten kwamen we erachter dat we de fietsen in konden leveren bij een “charitypoint”, (liefdadigheidsinstelling) weer 5 mijl terug, PAL TEGENOVER de fietsenwinkel…… Echt he…. Inmiddels was de vrouw van de sheriff gearriveerd om z’n lunchpakketje af te leveren en we moesten kennismaken met zn vrouw om vervolgens ( volgens de sheriff ) de meest hilarische woorden ooit hardop uit te spreken ; Koninklijke Luchtvaart Maatschappij….. De sheriff was slap van het lachen….”Again” ( nog een x ) zei hij en weer helemaal in een deuk….”Again!” Na 3x vonden we het welletjes en gingen verder op onze tour om de fietsen kwijt te raken. Wat een maffe toestand……
De charity zat dus pal tegenover de fietsenwinkel, beetje jammer dat de fietsenmeneer dat niet wist… Ze waren daar erg blij met onze trouwe stalen rossen en fietsenrek! Ook meteen maar m’n winterjas daar achter gelaten en een paar schoenen.
Vandaag zijn we met de bus naar Santa Monica geweest. De bushalte is hier pal voor de deur en je betaalt $1,75pp op het moment dat je instapt. Hoe lang je dan wilt blijven zitten moet je zelf weten, maar op het moment dat je uitstapt en weer instapt, moet je opnieuw $1,75 betalen.
De rit duurde ruim een half uur en was wel apart zeg maar…. Halverwege was een bushalte in de buurt van een parkje en wat winkeltjes. Bij de bushalte aan de andere kant zat een goed uitziende dame met mooie sandaaltjes aan en een strapless zwart jurkje. De bovenkant van het jurkje zat ter hoogte van haar navel en de onderkant van het jurkje zat ook ter hoogte van haar navel……..HUH?????? Haar benen waren hoog in de lucht en haar knieën ook ter hoogte van haar navel en wagenwijd!!!!!! Whahahahahaha, echt he!!!! Mevrouw zat met blote borsten en open gespreid ondergedeelte op een bankje terwijl bij de bushalte aan onze kant diverse dames van middelbare leeftijd in stapten. Die dames moesten zo ontzettend lachen, maar ook de buschauffeur had de dag van z’n leven! Mevrouw trok alles weer op z’n plek en liep verder of er niks was gebeurd…. Ik moest eerst ns 3 x met m’n ogen knipperen voordat ik nou helemaal in de gaten had wat er nou allemaal was gebeurd…. Robert daarentegen was wat sneller van begrip…. ;-)))))
We hebben de rest van de dag doorgebracht in Santa Monica, Venice Beach en Muscle Beach. Santa Monica heeft een lange pier met allerlei winkeltjes en een soort van attractieparkje met een reuzenrad, achtbaan etc. Heel erg gezellig!
Over een verhard fiets / wandelpad over het strand kom je in Venice Beach. Op dat fietspad barst het van de fietsers op beach cruisers, mensen op rollerskates, skateboarden en joggers. Ook heb je onderweg allerlei stellages met ringen, rekstokken, spanbanden en dat soort dingen. Alles om maar te laten zien hoe goed / sterk / gespierd / breed / bruin / goed je bent. Heel leuk om naar te kijken, we hebben ook regelmatig stil gestaan om te kijken. Het strand van Santa Monica is trouwens gebruikt voor de opnamens van Baywatch.
Venice Beach is ( in onze ogen ) toch wel heel bijzonder…. Aan de ene kant heb je allerlei winkeltjes, van T-shirt shops, tot fietsverhuur, tot restaurantjes en aan de andere kant van de promenade heb je een hele enclave van zwervers, sommige zelfs met een tentje. Ik moet wel zeggen dat je geen last heb van de zwervers, maar het is een behoorlijke tegenstelling om te zien.
Op Venice Beach loopt een heel divers publiek maar de sfeer is heel relaxed, een beetje “Alles kan, niks moet”. Ook zijn er heel veel straatartiesten.
Als je door loopt kom je op Muscle Beach, de plek om gezien te worden als je sportief bent. Daar zijn mensen midden op de boulevard bezig met hun work out in een speciale area.
Dat helpt ons weer even herinneren aan ons eigen sportieve leven dat momenteel wel op een heeeeeel laag pitje staat….. 
We hebben een heerlijke dag gehad met wederom heerlijk weer!
Vanavond onze spullen ingepakt want morgen moeten we voor 10.00uur ons huisje weer inleveren.
Morgenochtend nog de zwarte (toilet) en grijze (overig) watertanks legen, benzine tanken, gastank bijvullen en dan op naar het verhuurstation, hier 20 mijl vandaan.
Vanaf daar zullen we naar ons hotel op het vliegveld van Los Angeles gebracht worden. We wilden eerst nog LA ingaan morgenmiddag maar zullen waarschijnlijk toch weer de bus pakken richting Santa Monica en daar onze middag / avond doorbrengen.
Vrijdag om 10.36uur plaatselijke tijd zal onze vlucht vanaf Los Angeles naar Chicago vertrekken waar we moeten overstappen op onze vlucht naar Amsterdam die als het goed is zaterdag om 09.20uur in Amsterdam aankomt.
Na een goeie 3,5 week onderweg te zijn geweest, 9 staten te hebben doorkruist, weet ik het hoe vaak met de klok te hebben geklooid en bijna 7000km te hebben afgelegd, kunnen we terug kijken op een ZEER geslaagde reis! Niet wetend wat ons te wachten stond, is het ontzettend goed bevallen om zo vrij te zijn wat reizen betreft. Waar je ook bent, je hebt altijd je hele hebben en houden bij je.
Daar waar altijd gezegd wordt dat Amerikanen altijd oppervlakkig en niet geïnteresseerd zijn, hebben wij juist het tegenovergestelde ervaren. We hebben met weet ik het hoeveel mensen een praatje staan maken over van alles en nog wat en er is met grote regelmaat aan ons gevraagd of we een fijne reis hadden en of we van het land genoten. Misschien geen heel diepgaande gesprekken, maar meer dan de gemiddelde caissière in de Jumbo aan je vraagt……
Dus al met al een zeer geslaagde reis en ZEKER voor herhaling vatbaar!!!!!

• 31 Maart 2016 - 09:09

Pa En Ma:

Een mooie afsluiting in Malibu-beach ! Geniet nog een dagje en fijne reis huiswaarts !

• 31 Maart 2016 - 12:16

Linda:

Weer een mooi stuk geschreven, ik heb genoten van jullie reis-verslagen, en hoop dat jullie een goede reis terug hebben, en jullie treffen het wel, want de weersvoorspelling voor het weekend is goed (16C) Tot laters!

• 31 Maart 2016 - 12:53

Astrid:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad!
    Een goede vlucht terug naar huis!!

• 01 April 2016 - 10:20

Nicole :

Ik mis die rode zwembroek van Baywatch

• 01 April 2016 - 15:42

Elly (michelly Van De Bus):

Jammer dat het er weer op zit voor jullie. En ook jammer dat we jullie niet meer zien in LA. Ik denk dat we een hele terugvlucht vol hadden kunnen kletsten over jullie en onze belevenissen. Goede vlucht naar huis en mocht je ooit in de buurt van Eindhoven komen, kom gerust op de koffie :)

Gr, Elly van de bus