Van Modesto naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu Van Modesto naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert & Ellen - WaarBenJij.nu

Van Modesto naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Robert & Ellen

26 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Van Modesto Reservoir Regional Park naar San Francisco

Gisterochtend niet zo heel vroeg vertrokken want het was maar een kort ritje naar San Francisco, te weten 191km.
Uiteraard weer de dag begonnen met mooi weer, wat treffen we het zeg, met het weer!
Onderweg zijn we het slechtste asfalt OOIT tegenkomen, zo slecht en dat voor een Interstate! Alleen maar kuilen en gaten, alle kopjes en pannen stonden zo te rammelen dat we elkaar nauwelijks nog konden verstaan!
Hoe dichter we bij SF in de buurt kwamen, hoe meer westers de auto’s werden…. De populaire merken zijn toch wel Mercedes ( met stip ), BMW en Audi. Ook de Fiat500 hebben we al heel regelmatig voorbij zien komen. ( en dan niet alleen in SF, maar overal )
Uiteindelijk kwam San Francisco dan in zicht en wat is dat dan leuk om in het echt te zien! Via de Bay Bridge rijd je SF in, op de bovenste laag van de brug rijd je de stad binnen en op de laag eronder rijdt het verkeer de andere kant op. Net als in de film!
Ook direct een blik kunnen werpen op Alcatraz en op de Golden Gate Bridge.
Dien ik nog wel even te vermelden dat Robert een geweldige chauffeur is, zonder twijfel heeft hij onze camperT door het drukke verkeer van SF heen geloodst , over het algemeen 5 banen breed!
In de richting van het RVpark werd het allemaal al iets minder rooskleurig, de huizen werden behoorlijk wat armoediger en de rondhangende personages steeds schimmiger…. Maar, we zouden wel op een RVpark staan IN San Francisco en niet BIJ San Francisco, dus prima. Op google earth hadden we al gezien dat het RVpark tegenover het oude footballstadium van de SF 49-ers ligt en dat ze druk bezig waren met het afbreken van het inmiddels gesloten stadion. Het stadion is inmiddels gelijk met de grond, maar ze zijn er nog wel druk met werkzaamheden. Gelukkig werken ze op zaterdag en zondag niet, dus daar zouden we geen last van hebben.
Het RVpark is allervriendelijkst omheind met scheermessenprikkeldraad, dus dat geeft wel te denken…. De ontvangst was ook zeer vriendelijk, de betreffende gastheer keek nauwelijks op of om en het was niet of bijna niet te verstaan wat de beste man nou eigenlijk zei…
Gelukkig was het met de reservering goed gegaan, dus konden we ons plekje opzoeken.
Overal grote RV’s van de werklui, maar daar heb je geen last van, want die zijn lekker naar huis in het weekend.
De plekken zijn zo ontzettend smal dat je direct je gordijnen dicht moet doen om niet te hoeven zien wat je buren aan het doen zijn……. Verder moest de picknicktafel een kwart slag gedraaid worden omdat je anders de slideout niet uit kan doen. Vergeet de luifel maar, want die gaat dan over het dak van de buren heen. Maar goed….. we kwamen hier niet voor het natuurschoon zullen we maar denken….
De fietsies weer van stal gehaald en op het fietsie naar downtown. Viel op zich mee, ruim een half uur trappen. We kwamen onderweg door een aantal behoorlijke achterbuurten maar ach, zo overdag als het zonnetje schijnt en de vogels fluiten, valt het wel mee.
Natuurlijk meteen ook even naar Fishermans Wharf geweest, daar effe gezellig rondgestruind en uiteraard ook naar de zonnende zeeleeuwen gekeken. Omdat we de verlichting van onze fietsen vergeten waren mee te nemen, hadden we besloten om maar op tijd terug te gaan naar het RVpark en wat eten te maken in de camperT.
In de schemering door de achterbuurten fietsen, maakt het allemaal toch wat minder gezellig… Wat een drukkende sfeer zeg….. op iedere straathoek hangen mannen met afgezakte broeken, capuchons ver over hun oren maar te ….tja, wat staan ze te doen eigenlijk? Beetje hangen, ( Crack ) roken, drinken, lallen, kijken…… Snel doorgefietst, want we zijn zeker niet bang aangelegd, maar dit was toch niet zo heel aangenaam……
In ieder geval heeft het RVpark beveiliging en als er wat aan de hand zou zijn, kan je zo ff naar je buren roepen…. ;-)
Na overleg toch maar besloten om niet meer op de fiets door deze buurten heen te gaan.

Vanmorgen rond 9 uur weer op pad, maar dit maal met de camper. Robert wilde graag het vliegdekschip de USS Hornet bekijken en die lag aan de andere kant van San Francisco Bay, in Alameda. We waren daar netjes om 10.00 u, de openingstijd van het schip. Lekker rondgestruind op het schip en nog een hele leuke rondleiding gehad door de machinekamer, helemaal in het straatje van Robert!
Toen weer terug naar San Francisco, meer mensen waren op het idee gekomen om richting SF te gaan en dus vervolgens 5 kwartier in de file gestaan om bij de tolhuisjes van de Bay Bridge te komen… De camper op een parkeerplaats geparkeerd tegen het centrum aan en netjes 2 kaartjes gekocht omdat we tenslotte ook in 2 vakken stonden.
Op de fiets echt een roteind gefietst om bij de Golden Gate Bridge te komen, alleen maar klimmen en behoorlijke straffe wind tegen….poehpoeh! Maaaaaaarrrrrr……het resultaat mocht er wezen want uiteindelijk fietsten we op de Golden Gate Bridge! En hoe leuk is dat! En hoe gevaarlijk is dat! Je komt hordes mensen tegen die voor een dag een fiets gehuurd hebben maar volgens mij nog nooit gefietst hebben…slingeren, zomaar stoppen, niet kijken…..
We zijn de brug over gefietst en aan de overkant nog hoger gegaan om een paar leuke foto’s te maken. Daarna weer terug, voor de wind en het grootste deel naar beneden dus dat was wel weer relaxed.
Bij Pier 39 een hapje gegeten en dat was zwaar teleurstellend, je weet het wel, te duur, niet echt heel erg lekker en een waardeloze bediening. Maar goed, we waren zeer hongerig na onze fietstrip, dus vooruit dan maar. Tijdens onze fietstocht terug naar de camper kwamen we tot de conclusie dat we toch wel een hele leuke dag hadden gehad. T O T D A T……… er weer eens een bekeuring op ons voorraam zat. We hadden nog wel T W E E kaartjes gekocht voor een toch wel behoorlijke prijs…. Staat er ergens bij de ingang een ieniemieniebordje waarop staat dat RV’s daar niet mogen parkeren! Er stonden #$%@#!!@# maar 4 ( V I E R !!!!!!!) andere auto’s! Echt he….. Als we nou alle plekken bezet zouden houden….
Vorig jaar in Engeland hadden we ook al een bekeuring omdat de auto buiten het vak stond ( duuuhhhhh….hij paste niet eens IN een vak) vandaar dat we nu dus gewoon 2 kaartjes hadden gekocht zodat ons dat niet weer zou gebeuren…Nou, wel dus!
Robert lichtelijk geirriteerd, dus met mach3 met de camperT door de straten van SF, reed vervolgens op een haar na de deur van een politieauto eruit, nam vervolgens de bocht een beetje strak en reed daarbij met de achterwielen over de stoeprand, de halve vaat die in de wasbak stond over de vloer, een afdekplaat van de onderkant van de bank door de toko heen, maar ow ow, wat moest ik lachen zeg!!!!!
Onder de bekeuring zullen we dit x niet uit komen, RoadBear heeft een borg van ons dus het wordt vanzelf wel verrekend. Kunnen we beter maar meteen betalen, als je binnen 7dagen betaalt, mag je $30 minder betalen. Dan maar weer thuis eten morgen om kosten te besparen…. ;-)

Morgen staat er een trip naar Alcatraz op het programma, onze boot vertrekt om 12.00uur. Ik hoop dat het wat minder hard waait morgen, de wind gaat nu behoorlijk tekeer! Verder willen we ook nog een kijkje nemen in China Town en in Union Square.
Oh ja, we hebben na lang wikken en wegen toch nog een walvisvaart geboekt, te weten een 3 uurs trip vanuit Monterey. 3 Uur is nog wel te doen als je misselijk bent (hoop ik) en ik wil het eigenlijk toch wel heel graag een keer meemaken.
We rijden langs Monterey als we maandag vanuit SF vertrekken naar onze volgende overnachting in Oceano in de buurt van San Luis Obispo. De walvistrip vertrekt om 10.00uur, dus maandag vroeg uit de veren, maar dat hebben we er wel voor over!

Fijne paasdagen allemaal!

• 27 Maart 2016 - 19:51

Pa En Ma:

Prachtige dag dus, jullie hebben wat met buitenlands parking .Leuk die verslagen ,je maakt de reis zon beetje mee.Jammer dat het RV park in zon buurt ligt.Ben benieuwd naar nw. Verslagen en hoop dat de overtochten niet te stormachtig zijn . Primatour niet bij je ?

• 28 Maart 2016 - 10:39

Thea:

Jeetje, wat een hilarische verhalen. Super!!

• 29 Maart 2016 - 10:57

Marjo,Boy:

Wat een fantastisch verhaal,vooral de deur van de politieauto vonden Boy en ik hilarisch.;-)